Monnikenloop Schiermonnikoog

Chris Wiersema, mede-organisator Monnikenloop

Eilander Chris Wiersema is samen met Remmelt Mulder eigenaar van de Toxbar op Schiermonnikoog. Net zoals vele eilanders heeft Chris nevenactiviteiten. Chris is namelijk o.a. mede-organisator van de Monnikenloop.

Chris vertelde in 2018:
"Een geweldig leuk en sportief evenement hebben we op Schiermonnikoog: de Monnikenloop. Zaterdag 30 maart 2019 zal alweer de 18e editie plaatsvinden. Vanaf 1 oktober 2018 start de inschrijving, maar wees er snel bij, want vol is vol!

Afgelopen editie met 1650 inschrijvers stond er een record aantal deelnemers aan de start. We hopen wederom op hetzelfde aantal deelnemers.  Een parcours door het prachtige Nationaal Park Schiermonnikoog met de start en finish in het centrum van het dorp. De Monnikenloop voert u over het strand, door de duinen en door het bos.  Er zijn 3 afstanden: 5 km, 10 km en 10 Engelse mijlen. Na afloop is het feest in het dorp met de prijsuitreiking en live muziek van de Putkapel uit Sneek.

Het stimuleren van sport bij kinderen vinden we erg belangrijk. Daarom zijn we enkele jaren geleden de Kidsrun (4 t/m 9 jaar) gestart. Eerst heel klein en afgelopen keer met 90 kinderen aan de start. Lytje Willem was er natuurlijk bij en loste het startschot, nadat hij eerst een uitgebreide warming up had gedaan met alle kids. Het doel is nu natuurlijk om komende editie tenminste 100 kinderen aan de start te laten verschijnen.

Dit evenement is alleen mogelijk dankzij de steun van alle vrijwilligers en sponsoren van de wal en van het eiland, maar natuurlijk ook door de lopers zelf! We maken er met z’n allen een fantastische dag van. Daarom hopen we u dit jaar bij de start te zien of anders als supporter ergens langs het parcours. Maar nogmaals, wees er snel bij, want de inschrijving is zo vol!"

Met informatie is te vinden op de website van de Monnikenloop

Opgemaakt: september 2018