Midwinterfestival Schiermonnikoog

Het Midwinterteam vertelt

Door de jaren heen is er veel veranderd, zo ook het team. Anno 2018 zijn acht enthousiaste eilanders lid van het Midwinterfestival-team, samen zorgen zij voor de programmering.

Voorzitter Esther Hagen kent u misschien wel als de initiator van Lytje Willem, het recreatieteam van Schiermonnikoog. Zij leidt de vergaderingen. De start van het Midwinter seizoen is in het voorjaar van het Midwinterjaar. Want na een jaarlijks festival in de jaren 2005 t/m 2009 is er besloten om het festival 2-jaarlijks te organiseren. De druk voor het team en de vele vrijwilligers was gewoonweg te hoog. Tineke Mozes is het “jongste” teamlid en neemt de rol van notulist dit jaar op zich, zij is bij de vorige editie samen met de sportieve en gepensioneerde Louis Wiersema in het team gekomen. Wendy Dam is een creatieve zelfstandige ondernemer en is gevraagd na haar bijdrage in 2014 tijdens de kijkdozen-act. Mede-eigenaar van de Toxbar Chris Wiersema is samen met Esther sinds 2012 actief en is dit jaar onder andere verantwoordelijk voor de opening van het festival. Sommelier Eelke van der Heide werkt bij hotel Graaf Bernstorff en zorgt voor de culinaire mix binnen het geheel. Binnen een team van een festival moet er extra gelet worden op de in- en uitgaven, Victor Claessens doet dit met verve. Hij is tot 15 januari 2019 mede-eigenaar van herberg Rijsbergen, daarna zullen de monniken hun intrede doen en wordt het een klooster. Monique Talsma is werkzaam bij de VVV als onlinemedewerker, trouwambtenaar en zelfstandig reisagent en na de 2012 editie gevraagd voor het Midwinterteam. Al jaren de technicus in het team is Evert-Jan Rietbergen. De stille kracht die alleen zichtbaar is tijdens het festival, een rol op zijn lijf geschreven door deelnemers zicht- en hoorbaar te maken.

Een Midwinterjaar betekent veel extra werk voor alle leden, maar met een grote groep vrijwilligers lukt het om een mooi en divers programma in elkaar te zetten. Het tweejaarlijkse Midwinterfestival dompelt eilander én gast – jong en oud – onder in muziek, theater, verhalen, workshops en meer.

In 2022 organiseren we de elfde editie van het festival en wel op donderdag 29 december.

Let op, voor veel programmaonderdelen heeft u toegangskaartjes nodig. Meer informatie kunt u lezen op de Midwinterfestival-pagina of op hun website.

Laat u zich dit jaar ook verrassen en verwonderen?