dorpshuis

Torenstreek 18a
9166 LK Schiermonnikoog

Dorpshuis

Begin 2023 zijn wij, Roelof Hoogenberg en Klaske Aaij, beheerders van het dorpshuis ‘Ons Centrum’.

Met veel passie en plezier geven we gehoor aan de belangrijke functie om ruimte te bieden aan eilander verenigingen en activiteiten: de mannensoos die elke week een biljartje legt, de toneelclub die in de wintermaanden oefent voor de grote finale in februari, het ouderenkoor dat onder pianobegeleiding de mooiste liedjes zingt of het Shantykoor welke stoere zeeliederen ten gehore brengt en nadien de kelen smeert in de Shantybar.

De zalen in het dorpshuis lenen zich uitstekend voor groepen om te vergaderen, lezingen te houden, seminars te verzorgen en congressen te organiseren. Jaarlijks komen er groepen naar het eiland die gebruik maken van de faciliteiten in het Dorpshuis.

Het podium leent zich uitstekend voor toneel- en cabaretvoorstellingen. Een aantal grote namen hebben al eens een try-out voor hun theatershow in het dorpshuis gehouden.

Het Dorpshuis is officieel bioscoop. We streven ernaar om tijdens de schoolvakanties bioscoopfilms te vertonen voor jong en oud. Commerciële maar zeker ook art-house films. In Januari vindt het jaarlijks terugkerende filmfestival plaats. Samen met enthousiaste filmliefhebbers, deskundigen en vrijwilligers draaien we een weekend lang zorgvuldig uitgekozen films.

In combinatie met de Bibliotheek, welke gevestigd is in het Dorpshuis, vormen we een cultureel, zakelijk en maatschappelijk kloppend hart van Schiermonnikoog.

Graag staan we u persoonlijk te woord om een programma op maat te maken.

Contactgegevens:

Torenstreek 18a