Dé ijsbaan van Schiermonnikoog!

IJsbaan

Wanneer in de wintermaanden koning Winter over het eiland heerst, en de vorstperiode lang genoeg duurt om voor een stevige ijsvloer te zorgen, is er ook voor de gasten de mogelijkheid om de schaatsen onder te binden op de ijsbaan.
De ijsbaan ligt ten oosten van de Badweg, net voorbij hotel Duinzicht. Het is een historische afgraving, waarbij de grond bestemd werd om het huidige kerkhof op te hogen.

IJsvereniging 'De Halve Maen'

In de natuurlijke omgeving kan men rondjes draaien rond het eilandje. De ijsbaan wordt gerund door de plaatselijke ijsvereniging sinds 1887 – de oudste vereniging van het eiland. De vrijwilligers vegen de baan en beheren de koek en zopie tent waar je terecht kunt  voor een beker koffie, chocolademelk of een lekker stuk rookworst.

Daar kun je ook je eenmalige bijdrage betalen voor het verblijf op de baan.

De baan is ’s avonds verlicht.

Locatie: hoek Badweg / Cornelis Visserpad