Vakantiehuis verhuren via VVV Schiermonnikoog

Adverteer uw vakantiehuis en verhoog uw omzet

Of u nu een vakantiehuisje, appartement, ingerichte tent, particuliere kamer of hotelkamers verhuurd, de VVV helpt u graag verder met het verhuren van uw eigendom om zo een hogere bezettingsgraad te genereren.

Bent u eigenaar van een vakantieaccommodatie en u wilt graag verhuren, dan helpen wij u daar graag mee. Het team van VVV Schiermonnikoog is 7 dagen in de week bereikbaar voor zowel potentiële gasten als de verhuurders.

Heeft u geen tijd of inspiratie om uw accommodatie actief te promoten en/of de administratieve rompslomp hiervan? 
Infomeer dan vrijblijvend naar het VVV-lidmaatschap en de mogelijkheden voor verhuur.

Wilt u geen boekingszorgen dan verhuren wij graag uw vakantieaccommodatie. Wilt u ook verhuren via uw eigen netwerk, dan is dit natuurlijk ook mogelijk! 

Beheer uw accommodatie waar en wanneer u wilt

U ontvangt een persoonlijke login van ons boekingssysteem genaamd Travelbase, zodat u in de partnerapp de reserveringen eenvoudig kunt beheren, uw beschikbaarheidskalender kunt checken en updaten.

U bepaalt zelf wanneer u het vakantiehuis of appartement wilt verhuren. 

In principe houdt u zelf de gegevens in Travelbase bij, denk daarbij aan wervende teksten, aanpassen van prijzen, aanpassen en up-to-date houden beschikbaarheid en plaatsen van uitnodigende foto's. Daarbij ondersteunen we u graag. Zelf helemaal niet handig met computers of ziet u hier tegenop? Geen enkel probleem, dan kunnen wij in overleg de wijzigingen voor u invoeren.
 

Hoe werkt het als er een boeking binnenkomt via de VVV site?

Via onze website wordt er over het algemeen “op aanvraag” verhuurd. 
“Op aanvraag” betekent dat de gast op onze website een boekingsaanvraag doet en dat u op dit moment nog niet vast zit aan de boeking.

Hieronder de stappen die gedaan worden als er een VVV boeking is:

  1. De gast doet een boekingsaanvraag voor uw vakantieaccommodatie
  2. U als verhuurder ontvangt een mail en/of een sms dat een gast een aanvraag heeft gedaan voor een bepaalde periode
  3. U moet inloggen in het Travelbase boekingssysteem vervolgens kunt u de boeking accepteren als het allemaal in orde is of eventueel afwijzen als het niet mogelijk is
  4. Travelbase stuurt zodra u een boeking geaccepteerd heeft direct een bevestigingsmail naar de gast, inclusief een betalingslinkje voor de aanbetaling. Bij boekingen op korte termijn betaalt de gast in één keer
  5. De gast betaalt de restbetaling 6 weken voor aankomst. Zodra het volledige bedrag betaald is, ontvangt de gast informatie over de aankomstdag. U kunt dan denken aan de huisregels, inchecktijd  en informatie over de sleuteloverdracht. 
  6. De VVV betaalt de boeking uit in de maand na het verblijf, minus de provisie

Heeft u de boeking bij stap 3 afgewezen? Dan ontvangt de gast automatisch bericht dat de boekingsaanvraag helaas niet door kan gaan, en zij ontvangen direct een alternatief aanbod van accommodaties die wel beschikbaar zijn. 

Wilt u helemaal geen boekingszorgen en laat u de VVV de gehele verhuur regelen? Dan is 'online boekbaar' de beste manier van verhuren.  
'Online boekbaar' betekent dat de boeking direct tot stand komt. Als een gast boekt via onze website dan betaalt de gast meteen de (aan)betaling, daarna ontvangt u een mail met de gegevens van de boeking. U kunt ervoor kiezen dat u zelf de beheerder de gegevens doorgeeft van de boeking, maar wij kunnen uw beheerder eventueel ook een automatisch mailbericht versturen vanuit ons boekingssysteem.

Bij 'online boekbaar' moet de beschikbaarheid altijd 100% actueel zijn, wilt u zelf gebruik maken van uw huis dan moet die periode direct bezet gezet worden zodat er niet geboekt kan worden. Een boeking van een gast afwijzen is bij 'online boekbaar' niet mogelijk. 

Bespaar tijd in uw administratie 
De VVV int de reissom van de gasten en de gast betaalt de geboekte vakantie vooraf. De VVV betaalt de reissom minus de provisie uit aan u. Op die manier kunt u tijd besparen op uw administratie. 

Voorwaarden Travelbase

Contributie VVV Schiermonnikoog

VVV Leden kunnen hun accommodatie via onze website verhuren.

De VVV leden betalen een jaarlijkse contributie en een jaarlijkse promotiebijdrage. Wij proberen de contributieopbouw zo evenredig mogelijk te verdelen onder onze leden, een particulier met 1 huisje betaalt daardoor minder dan een groot hotel of groepsaccommodatie.  Daarom is het lidmaatschap opgebouwd uit 2 onderdelen.

Hieronder de tarieven (per kalenderjaar ex. btw) voor vakantiehuizen, appartementen en particuliere kamerverhuurders:

  • Basisbijdrage                            € 56,50
  • Promotiebijdrage                      €    9,50 per bed*

  • Provisie over gerealiseerde VVV boekingen bedraagt 8% ex. btw.
    De provisie wordt berekend over de kale huursom, en niet over eventuele toeslagen of opties. 

*Voor groepsaccommodaties en ingerichte tenten geldt een andere bijdrage

 

                                

Meer over het VVV lidmaatschap

Waarom berekent de VVV provisie?

Alleen bij een boeking via de VVV-site betaalt u een lage provisie van 8% (ex BTW).  

Wees loyaal, verhuur lokaal!

Uw provisie wordt niet gebruikt om winst te maken, maar deze opbrengsten worden besteed op het eiland voor o.a.:

  • Fysieke informatiebalie voor gasten op het eiland
    VVV Schiermonnikoog is 7 dagen in de week geopend en bereikbaar aan de balie, telefonisch of per mail, waardoor ook uw gasten altijd terecht kunnen met vragen over hun vakantieadres of over het eiland zelf en wij kunnen helpen als er problemen zijn tijdens hun vakantie. Ook zijn wij natuurlijk dagelijks bereikbaar voor onze verhuurders.  
  • Promotie en Marketingactiviteiten 
    Schiermonnikoog en uw accommodatie worden gepromoot via Social Media en zoekmachines. Ook ontvangt VVV Schiermonnikoog een jaarlijkse bijdrage van de gemeente Schiermonnikoog. Door bundeling van deze middelen kunnen wij een effectief promotie- en marketingbeleid voeren en activiteiten ontwikkelen die gericht zijn op het aantrekken van nieuwe bezoekers naar Schiermonnikoog. Doel is het seizoen blijvend te verbreden en het aantal herhalingsbezoeken te vergroten.

Wat doen wij voor de verhuurder?

  • Wij zorgen ervoor dat uw huis uitstekend vindbaar is via de Nederlandse, Engelse en Duitse zoekmachines.  

  • Ook offline scoren wij erg goed bij onze eilandgasten. De VVV is bekend bij praktisch iedereen en wordt gezien als een betrouwbare partner om informatie te verkrijgen. Onze gezamelijk gasten weten ons te vinden via telefoon en mail voor passend advies en gerichte vragen

  • Wij verwerken de boeking voor u, de gast ontvangt een duidelijke factuur en als de gehele reissom is betaald dan verstrekken wij de gast ook de aanvullende informatie zoals bijvoorbeeld de sleutelinformatie. 

  • Op verzoek kan het systeem uw beheerder/schoonmaker een mail sturen, zodat zij ook direct op de hoogte zijn als er een nieuwe boeking is. 


    Wat doen wij niet? 

    U dient zelf een beheerder en/of schoonmaker te regelen. Wij kunnen deze persoon wel informeren over de gemaakte boekingen.

Contact

Heeft u belangstelling en wilt u graag uw vakantieaccommodatie verhuren aan derden? Het team van VVV Schiermonnikoog helpt u graag verder. 

Neem vrijblijvend contact met ons op. Wij informeren u graag over een eventuele samenwerking. 

Team VVV Schiermonnikoog 
Telefoon: +31-(0)519-531233
E-mail:    webmaster@vvvschiermonnikoog.nl 

Direct aanmelden

  • Dé Schiermonnikoog expert

  • Boekingen voor en door Schiermonnikoog

  • Meer dan 100 jaar ervaring