KNRM Reddingbootdag

Nationale Reddingbootdag

Eenmaal per jaar organiseren de vrijwilligers van de Koninklijke Nederlandse Redding Maatschappij een landelijke open dag op alle reddingstations. Dit is dé dag om actief kennis te maken met het werk, de vrijwilligers en de boten van de KNRM.

Met dank aan donateurs, wordt de KNRM al sinds 1824 door vrijwillige bijdragen in stand gehouden. In 2024 bestaat de KNRM al 200 jaar!

KNRM reddingstation Schiermonnikoog

Reddingstation Schiermonnikoog is 24 uur per dag oproepbaar voor het helpen en redden van mensen op het water, maar ook voor patientenvervoer vanaf het eiland naar de wal.

U kunt deze open dag een kijkje nemen in het Abraham Fockgebouw, waar leden van de vrijwillige bemanning uitgebreid vertellen over het reddingswerk van vroeger en nu. Er worden films gedraaid en er is een verkoopstand. Een stukje meevaren op de Koning Willem I en de Edzard Jacob is mogelijk voor donateurs en nieuwe donateurs.

Let op! Het meevaren voor donateurs is onder voorbehoud van het binnenkomen van (nood)oproepen.

U bent van harte welkom!
  • meestal op een zaterdag in de maand mei (datum 2025 nog niet bekend)
  • De open dag duurt van 10.00 uur tot 16.00 uur.
  • Locatie: Abraham Fock gebouw (Veerweg 5, Veerhaven Schiermonnikoog)

Reddingstation Schiermonnikoog

Nog geen donateur maar je wil meevaren? word dan ter plekke donateur van de KNRM of regel het nu direct online!

Als donateur mag je op Reddingbootdag meevaren op de reddingboot. Wil jij dat ook, maar ben je nog geen donateur? Word dan nu donateur van de KNRM, oftewel Redder aan de wal! Met jouw donatie kunnen onze vrijwillige redders mensen en dieren in nood op het water redden en helpen. De KNRM krijgt geen subsidie. We zijn volledig afhankelijk van giften en schenkingen. Als donateur bepaal je zelf met welk bedrag je ons ondersteunt.

Ja, ik wordt donateur