Vakantie Schiermonnikoog

Rare titel? Want is het niet Vakantie OP Schiermonnikoog of NAAR? Nou volgens onze gasten en Google gebruikers niet. In het zoekgebied wordt kort en bondig gezocht naar een vakantie en dit geval op Schiermonnikoog. Met de zoekwoorden Vakantie Schiermonnikoog vindt men de weg op ons mooie eiland. Voor gasten met een primeur, maar ook de vaste gast laat zich graag informeren op het World Wide Web. Want zeg nou zelf, Schiermonnikoog is elke keer anders.

Schiermonnikoog, elke keer anders

Wist u dat we elk jaar 280.000-300.000 gasten per jaar mogen verwelkomen. Vroeger was het seizoen veel korter, het eiland ging eind augustus “op slot” tot de Pasen. Gasten verbleven gerust een week of zes gedurende de zomer. Dit komt in deze tijd nog maar weinig voor, gasten komen liever vaker wat korter. Een weekendje uitwaaien in het naseizoen, een weekje tijdens de Kerst of twee weken in een huisje of op de camping in de zomer. De invulling van het verblijf is totaal anders dan jaren geleden. Dit geldt niet alleen voor vakantie op Schiermonnikoog, maar dit is een trend in de hele “vakantiewereld”, maar vast gasten blijven trouw en komen elke keer thuis.

Vakantie naar Schier is thuiskomen

Schiermonnikoog staat bekend om de mooie en diverse natuur, de ongedwongenheid, de gastvrijheid, de kleinschaligheid, voor vele gasten is het thuiskomen, omdat er altijd wel iets te doen is. Sinds afgelopen jaar hebben we een nieuwe opzet van de agenda, op onze site, maar ook onze papieren Lytje Pole Agenda is goed ontvangen en wordt goed gelezen door eilander en toerist.

(Kinder)activiteiten

Alle activiteiten zijn gebundeld in deze agenda. Zo wordt de planning van de vakantie wel heel makkelijk, vind u niet? Door de jaren heen is er ook flink aan de (kinder)activiteiten, evenementen en excursies gewerkt, zodat het hele jaar genoeg te beleven valt voor onze gasten. In 2013 is Lytje Willem geboren. Het recreatieteam onder leiding van Esther Hagen. Gedurende de vakanties is er van alles te beleven voor kinderen in alle leeftijden. Tevens verzorgt Lytje Willem de Schierzomerkampen met verschillende thema’s. Schiermonnikoog is een walhalla voor kinderen, maar ook de volwassenen komen aan hun trekken door op pad te gaan met Thijs de Boer, Arend Maris of Kees van der Wal.

Excursies en meer

De heren verzorgen op enthousiaste wijze o.a. excursies door het dorp, langs het strand en op het wad. Want wie wil nou niet ploeteren door het slik of zich een echte jutter voelen op het strand. Schiermonnikoog beleven in optima forma! Naast de excursies en andere activiteiten heeft het eiland kleinschalige musea zoals het Schelpenmuseum en het Bunkermuseum. Dat is mede de kracht van Schiermonnikoog, alles is aanwezig, maar op kleine schaal. Voor ieder wat wils in elk jaargetijde. Neem nou de November Wandelmaand.

November Wandelmaand

Vijf jaar geleden is de wandelmaand geïntroduceerd. Een maand vol met leuke, boeiende en lekkere wandelingen. Neem nou de culinaire wandeling. Een tweetal routes voert u langs mooie paden naar verschillende horecagelegenheden. U krijgt daar een hapje en een drankje, om daarna u weg weer te vervolgen. Steeds meer mensen ontdekken de wandelmaand, gasten plakken er een weekend bij aan of plannen hun vakantie in deze maand. Naast de culinaire wandeling kunt u o.a. met de boswachter op pad, verhalen horen over het eiland in oorlogsjaren of sterren kijken.

Vakantie Schiermonnikoog? Jazeker!

Natuurlijk bent u nu overtuigd, want een vakantie op Schiermonnikoog betekent vrijheid, veiligheid en verscheidenheid. Een mooi stukje Nederlandse natuur met genoeg activiteiten voor jong en oud. Benieuwd? Via de website van de VVV kunt u alle mogelijkheden digitaal ontdekken, plannen maken en dan op Vakantie naar Schiermonnikoog! We heten u van harte welkom.