Noordzee bij Schiermonnikoog

Ridder & De Vries Transporten
Veerweg 6

Hulpmiddelen

Het is mogelijk om hulpmiddelen op uw vakantieadres te regelen.

Voor de kleine hulpmiddelen kunt u contact opnemen met:
RolstoelUitleenpunt:
Ridder & De Vries Transporten
Veerweg 6
9166 LS Schiermonnikoog

Grote hulpmiddelen

Maandag t/m vrijdag: 8.00 uur tot 17.00 uur. Maar ook buiten deze openingstijden kunt u telefonisch contact opnemen en dan kan er een passende afspraak gemaakt worden! Voor spoed kunt u altijd contact opnemen met HMC en kunnen we naar een passende oplossing zoeken.

Voor de bestelling van grote hulpmiddelen zoals:

• bedden
  • matrassen
  • tilliften
  • anti decubitus materialen (ad kussens en ad matrassen)
  • trippelstoelen

kunt u contact opnemen met HMC. Daar wordt door een van onze verpleegkundigen een indicatie gedaan voor het gevraagde hulpmiddel. Vanuit HMC wordt de order doorgemaild naar de transporteur op het eiland en die kunnen dat als vervoersindicatie hanteren en brengen de hulpmiddelen dan gratis bij u thuis.

Deze grote hulpmiddelen zijn dus niet standaard aanwezig op het eiland!

Aanvragen voor grote hulpmiddelen kan:

Telefonisch:

HMC locatie Burgum

Online op de website

Strandrolstoelen

Een strandrolstoel is een terreinstoel waarmee u gemakkelijk over het strand kunt rijden met behulp van een begeleider. Op deze manier kan iedereen van het strand genieten. Deze strandrolstoelen zijn voorzien van extra brede banden, zodat ze minder snel in zacht zand wegzakken. Gemeente Schiermonnikoog heeft  twee speciale strandrolstoelen beschikbaar gesteld.

• Strandovergang Badweg (sleutel verkrijgbaar bij Beachclub Noderstraun)
  • Strandovergang het Badstrand (sleutel verkrijgbaar bij Strandpaviljoen de Marlijn)

Het reserveren van deze strandrolstoelen is niet mogelijk

Elektrische strandrolstoel

Sinds 2019 is er een nieuwe mogelijkheid om op Schiermonnikoog het strand aan het einde van de Badweg (bij Paal 3) te bezoeken: een elektrische strandrolstoel, de E-Jutter Wombat

Voor mensen die gebonden zijn aan een rolstoel is het nu mogelijk om zelf het strand van Schiermonnikoog op te gaan. Dit biedt de gebruikers extra vrijheid. Zonder hulp van anderen kunnen zij nu zelf het strand op en af rijden.

Mensen die gebruik willen maken van de elektrische strandrolstoel, kunnen de sleutel van de rolstoelstalling afhalen bij de bar van Beachclub Noderstraun. De eigenaar van het restaurant beheert de elektrische strandrolstoel.

Duofiets, Riksja & scootmobiel

Via fietsenverhuur Soepboer kunt u ook een duofiets, een elektrische Riksja en een scootmobiel huren. klik hier voor meer informatie.