Vocaal Ensemble Steeuwsaun

Annet, fysiotherapeute en duizendpoot

Annet van der Meulen is al vele jaren "onze" fysiotherapeute. Haar praktijk bevindt zich in het gebouw waar ook de dokter en tandarts gehuisvest zijn. Maar Annet is vooral een sociale duizendpoot, want naast haar drukke werkzaamheden in de praktijk is zij actief in de eilander politiek en is ze veel met muziek bezig. Ze zingt bij Steeuwsaun en wat haar daar beweegt, vertelt ze in deze Storytelling!

Vocaal Ensemble Steeuwsaun

Het ensemble bestaat uit een enthousiaste groep zangers die al bijna 10 jaar muzikaal bezig zijn.

Aanvankelijk waren er 8 leden met pianiste Joke Borstlap en dirigent Wietse Adema maar in de loop van de jaren zijn er veranderingen geweest en zingen we met 13 mensen, is Joke nog telkens achter de piano te vinden en is Wim Bos onze nieuwe dirigent geworden. Vanaf de oprichting ben ik de voorzitter.

Het repertoire is heel divers, van klassiek naar modern met ongeveer alles daar tussen in. Of het nu musical liederen zijn, of muziek van Handel , in de Zweedse taal of die van het eiland....of het nu de “Bohemian Rapsody” van Queen is of een lief wiegelied....Steeuwsaun zingt het allemaal.

Dit jaar worden er diverse concerten georganiseerd en die willen we graag bij u onder de aandacht brengen!

Op Bevrijdingsdag 2019 is er een matinee concert met als thema bevrijding. Samen met het muziekkorps IN wordt invulling gegeven aan dit thema. Er komen speciale zangeressen uit Engeland maar dat is eigenlijk een verrassing....kom dat vooral horen en zien! Het concert is in de Stag en begint om 15.30 uur.

Er zijn zomeravondconcerten in 2019 in juli en augustus en daarnaast komt er een heel speciaal concert op 20 augustus. Dan komt het Urker Mans formatie onder leiding van Martin Mans naar het eiland om samen met Steeuwsaun een concert te geven. Dat wordt een geweldige avond want deze professionele zangers zingen geweldig mooi, best wel spannend hoor! Dit is nog een hele organisatie en het kost ook veel geld maar we gaan de uitdaging aan!

Vooral via sponsoring proberen we geld in te zamelen om dit concert mogelijk te maken en iedere bijdrage is van harte welkom, u mag hierover altijd contact met mij opnemen, ik breng u wel in contact met onze penningmeester Gerrit Roubos.

Vooral doen en komen, noteer het alvast maar in uw agenda, die 20e augustus.

Op zaterdag 28 december geven we samen met Ensemble Vocalo uit Zoutkamp een midwinterconcert. Alle concerten op Schiermonnikoog beginnen om 20.30 uur en zijn in De Stag. (voormalig COS)

Het is belangrijk dat we op het eiland met elkaar én voor elkaar bezig zijn, dat we op deze manier een prachtig stukje muzikale cultuur aanbieden op ons mooie eiland.

En daar gaat Steeuwsaun voor! Voor meer informatie kijk op onze website Steeuwsaun.nl

Een hele mooie zomertijd toegewenst en vooral tot ziens tijdens alle activiteiten die op ons prachtige eiland worden georganiseerd.

Annet van der Meulen.