Vakantie op de boerderij

Wel eens overwogen om met de familie of de vereniging naar Schiermonnikoog te gaan? Veel mensen die het gedaan hebben zijn nadien zo enthousiast dat ze het jaarlijks opnieuw doen. Want denk je eens in, samen (uit) eten, wandelen, kampvuur op het strand, activiteiten doen, lachen en ontzettend veel bijkletsen. Hoe gezellig is dat! En er zijn verschillende mogelijkheden om ergens samen te verblijven!

De accommodatiehouders vertellen hieronder welke dat zijn. Meer informatie vind je op groepenopschier.nl, op de verschillende websites en uiteraard hier, op de website van de VVV:

De Duinhoeve / Peter en Marijon

Onze kampeerboerderij ligt mooi centraal op het eiland aan de duinrand. Met ongeveer 10 minuten fietsen bent u in het dorp, op het strand of bij de boot. Er zijn 3 slaapzalen en een gezellige feestzaal met bar. Totaal plaats voor 100 personen. Iedere zaal heeft zijn eigen keuken, dames en heren douche en toilet. Dé plek voor schoolreisjes, vrienden of familie uitjes.

Eureca / Martin en Christy

Op korte afstand van veerboot, dorp, strand en duinen vind je in de polder van Schiermonnikoog onze groepsaccommodatie Eureca: een gezellige en veelzijdige accommodatie voor groepen van tien tot honderd personen. Waar vroeger de koeien en de kalfjes stonden, kun je nu met je school, familie of vrienden komen logeren. Op ons erf hebben we naast vier groepshuizen, ook luxe ingerichte safaritenten en grote tenten voor groepskamperen. Het boerenerf biedt alle ruimte voor sport en spel, met een speelweide, vuurplaats, voetbal- en volleybalveld, zandbak en schommels.

De Kooiplaats / Rutger en Alie

Vakantieboerderij de Kooiplaats van ouds een boerderij met eendenkooi.

De Kooiplaats is gelegen in een prachtige omgeving dicht bij natuurgebied waar u uw fiets tocht of wandeling kunt maken. Zeer geschikt voor groepen en kleine gezelschappen. De groepsaccommodaties zijn te combineren met appartementen en luxe Safaritenten. Gasten kunnen genieten van de ruimte en natuur op de boerderij.

We hopen u binnen kort gastvrij te verwelkomen, en een aangenaam verblijf aan kunnen bieden op dit mooie eiland Schiermonnikoog.

De Oorsprong / Freerk en Marieke

Recreatieboerderij De Oorsprong is dé plek om te overnachten op Schiermonnikoog. Gelegen aan de oostkant van het eiland dicht bij de boot en aan de rand van de prachtige kwelders. De Oorsprong heeft 5 groepsaccommodaties (geschikt voor grote en kleine groepen), vakantiehuizen, ingerichte tenten en een camping. Recreatieboerderij De Oorsprong verwelkomt gezinnen, families, schoolkampen, bedrijfsuitjes en verenigingen. Ervaar het boerenleven op één van de mooiste plekjes van Schiermonnikoog!

Springfield / Willem en Tessa

Op de rand van dorp en natuurgebied ligt het kleinschalige Springfield. Je kunt er terecht met een gezelschap van 11 of 16 personen. Of 27 als je beide huizen wilt huren. Comfortabele huizen om gezellig samen te zijn maar de tweepersoons kamers met boxsprings bieden ook privacy . Omdat de huizen geschakeld zijn en op het erf van de kleine melkveehouderij ook een viertal knusse vakantiehuisjes en een boerencamping gelegen zijn, zijn de groepshuizen niet geschikt voor luidruchtige groepen. Voor grote gezinnen is er nog een huis voor 8 personen.